Använd vår app (Finns i AppStore och Google Play Butik) eller gå in på Bokadirekt.se och sök tjänsterna som du är intresserad av.
Klicka på ett företag i sökningen så kan du se deras tjänsteutbud, bildgalleri och recensioner.
Klicka på tjänsten du vill boka och välj tid. Om du är inloggad så behöver du bara bekräfta bokningen. Annars anger du dina uppgifter och bekräftar bokningen.
Du får en bekräftelse via e-post samt direkt på skärmen.
I ditt konto på Bokadirekt kan du avboka tiden under "Mina bokningar".
Vid bokning får du även en bokningsbekräftelse med en avbokningskod skickad till din mejl. Ange koden här för att avboka.
Avbokning är kostnadsfritt inom tjänesteleverantörens regler för avbokning.
Varje tjänsteleverantör sätter själva sina avbokningsregler. Se deras onlinebokning eller din bokningsbekräftelse för att veta vad som gäller för just din bokning.
Vid slutförd bokning får du en bokningsbekräftelse via e-post samt direkt på skärmen. Saknar du en bokningsbekräftelse så kan du kontakta oss.
Kontakta oss gärna via formuläret så ska vi se vad som har hänt.
Bokningen kopplas till ditt konto via informationen som är angiven i bokningen.
Detta sker per automatik om du är inloggad när du bokar.
Har du bokat utan att vara inloggad, kan det vara så att e-postadressen du angav vid bokning inte stämmer mot den på ditt konto.
Du får ett mail efter den bokade tidens slut där du kan recensera tjänsten. Det går även att lämna en recension via vår app, genom att gå till tidigare bokningar. Observera att det enbart är möjligt att recensera bokningar som är gjorda via onlinebokningen. Detta för att säkerställa riktigheten i recensionerna som vi visar på vår marknadsplats.
Hittar du inget svar på din fråga kan du alltid kontakta oss via vårt supportformulär eller via telefon.
Till formulärVid onlinebetalning så skickas per automatik ett kvitto till dig.
Om du har betalat direkt till tjänsteleverantören så får du ett kvitto av dem när du betalar.
Saknar du ett kvitto för en betalning gjord online så kan du kontakta oss.
Det är tjänsteutövaren som du bokar hos som väljer vilka betalsätt som erbjuds. Om tjänsteutövaren erbjuder onlinebetalning och du ändå inte kan betala, så kan det bero på att priset för tjänsten inte visas, eller att den tid du bokar är för långt fram i tiden för att betalas just nu.
Du kan bestrida fakturan från Klarna via deras hemsida.
Läs mer:
här
Använd vår app (Finns i AppStore och Google Play Butik) eller gå in på Bokadirekt.se och sök tjänsterna som du är intresserad av.
Klicka på ett företag i sökningen så kan du se deras tjänsteutbud, bildgalleri och recensioner.
Klicka på tjänsten du vill boka och välj tid. Om du är inloggad så behöver du bara bekräfta bokningen. Annars anger du dina uppgifter och bekräftar bokningen.
Du får en bekräftelse via e-post samt direkt på skärmen.
Du kan bestrida fakturan från Qliro via deras hemsida.
Läs mer :
här